Cuverville Island & Graham Passage - Reisverslag uit Cuverville, Isla, Antarctica van Alex Broek - WaarBenJij.nu Cuverville Island & Graham Passage - Reisverslag uit Cuverville, Isla, Antarctica van Alex Broek - WaarBenJij.nu

Cuverville Island & Graham Passage

Door: alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

16 Februari 2013 | Antarctica, Cuverville, Isla

Om 07.00 uur was de wake-up call en aansluitend het ontbijt om 07.30 uur. Deze keer de wake-up call niet een kwartiertje van tevoren, maar een half uur. Inmiddels waren de campinggasten ook weer terug aan boord en na een korte periode varen ging het schip voor anker. Met de zodiac werden de passagiers aan land gebracht waar een grote kolonie pinguïns was te zien en te ruiken. Ook hier waren er flink wat pinguïns die de veren aan het verliezen waren, dus van baby naar volwassen worden. Ook was het mooi om te zien hoe de pinguïns het water in doken en daarin op jacht gingen naar voedsel. Door het heldere water was dit deels goed te zien.
Na anderhalf uur op dit stuk vaste land gewandeld en vooral gekeken te hebben werden we weer aan boord gebracht.
Net voor de lunch was er gelegenheid om een sprong in het poolwater te maken. Ik heb er maar niet aan meegedaan, maar er waren toch wel een man/vrouw of 40 die de sprong deden.
De lunch was wederom prima en na ruim 3 uur varen kwam het schip aan bij Neko Harbour. Hier gingen we voor anker en was de laatste mogelijkheid om een zodiac cruise te maken. Een tocht van 2 uur onder leiding van Nathan en het was zeer de moeite waard. Er waren zeehonden te zien, de leopard seal deed volop moeite om op de foto te komen, er waren pinguïns en er stortte twee keer grote stukken ijs af die met veel geweld in het water vielen en uiteindelijk ook nog eens grote golven veroorzaakten, prachtig om te zien. Aan het einde van de tocht zijn we nog wat meer naar open zee gevaren en dat had als resultaat dat op een afstand van 100 meter twee walvissen zichtbaar waren. Tot slot klapte één van hen nog mooi met zijn staartvin boven water. Daarna ging het vol gas, voor het zeetje uit, terug naar het schip. Een prachtige afsluiting van de ontdekking met de zodiac in Antarctica. Na de warme douche werd iedereen uitgenodigd om op het achterdek bij elkaar te komen voor de groepsfoto.
Het diner was weer super en daarna eens op mijn gemak de foto’s die ik heb gemaakt bekeken. Ik heb ook alvast een voorselectie gemaakt van de beste foto’s om die uiteindelijk te laten opnemen op de dvd samen met de beste foto’s van de andere passagiers.

Doeg!