op huizenjacht - Reisverslag uit Marken, Nederland van Alex Broek - WaarBenJij.nu op huizenjacht - Reisverslag uit Marken, Nederland van Alex Broek - WaarBenJij.nu

op huizenjacht

Door: alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

04 Februari 2009 | Nederland, Marken

Vrijdag 30 januari kreeg ik van Patrick (de toekomstig contingentscommandant) een telefoontje dat ik zal komen te werken in het plaatsje Pyla in sector 4. Het muntje viel niet gelijk, maar dat kwam meer omdat ik aan m'n andere oor zat te wachten op een aardige mevrouw van Ziggo die mij te woord wilde staan. Ik wilde namelijk van een deel abonnement af omdat ik toch niet gebruik maak van de service. Nou dat lijkt makkelijker gezegd dan gedaan. Internet is gekoppeld aan de kabeltv en als je internet opzegt dan ben je gelijk je mailadres kwijt. Dus..het komt er gewoon op neer dat je kunt blijven betalen.

Maar goed m'n nieuwe werkplek gaat Pyla worden. Een bijzonder plaatsje waarbij de Grieks- en Turks Cyprioten samen leven, maar wel hun eigen winkelnering etc. kennen. Op het plein voor het UN policestation dus een Grieks koffiehuis en een paar meter verderop het Turkse koffiehuis. En zo ook met wat winkels, een godshuis en de kapper.
Ik ga daar samen met Matthijs naartoe en de verwachting is dat Edwin daar ook zal gaan wonen. Hij heeft wel een andere plaats van tewerkstelling, maar zijn voorganger was ook woonachtig in Pyla.

De huidige mensen hebben elk een eigen appartement en via de mail is dat bekend gemaakt. Met wat foto's van de buitenkant en, op verzoek, ook nog wat plaatjes van het interieur kon ik wel m'n keuze maken. Ik ben zaken gaan doen met Harold en hij gaat zijn huisbaas berichten dat ik zijn appartement ga overnemen. Het is een 2 slaapkamer appartement op de 1e verdieping en ligt tussen Pyla stad(je) en Pyla Beach en het ziet er keurig netjes uit. Compleet gemeubileerd, dus ik hoef niet veel extra's mee te nemen. En wat er niet was heeft Harold reeds aangeschaft en dat kan ik dan weer overnemen.
Een telefoonlijn voor internet is daar ook aanwezig, dus de berichtgeving op deze wijze zal kunnen worden voortgezet (zo ff een paar hulpwerkwoorden gebruikt). Maar het zal me niet verbazen als het eerst moet worden opgezegd en dat ik daarna weer moet aanmelden. Ik ga natuurlijk proberen een korte klap te maken en daardoor ook alvast wat geld uit te sparen. Want een internetaansluiting is al aardig aan de prijs, nl. 50 euro per maand.

Dus zeer binnenkort ben ik in het rijke bezit van een huurhuis op Marken en een (huur)appartement in Pyla. Overigens wel bijzonder om op afstand zaken te doen over je huisvesting en dan besluiten op foto's en wat extra informatie. Ruim 25 jaar geleden was het heel anders toen ik m'n huisje ging betrekken. Eerst eens live kijken hoe het er uitziet en dan ook nog eens wat informeren hoe zijn de buren, zijn er winkels etc.

Zodra ik er zit zal ik wel enkele foto's plaatsen en jullie daarmee verlekkeren. Ook over het werk, wat ik ga doen, de verdeling in sectoren etc. zal ik jullie gaandeweg mijn uitzending berichten.

Doeg!

  • 04 Februari 2009 - 10:15

    Peter:

    Ben blij dat ik bij jou ook de eerste kan zijn om te reageren. Het huis van Harold is een goede keus. Ik heb een nacht bij hem geslapen na een avondje vertier in Pyla.
    Het is zeker geen mishuur. Het weer valt een beetje tegen hier de laatste dagen met redelijk wat regen. Je hoeft dus geen water van huis mee te nemen. Zie je over 9 dagen.

  • 06 Februari 2009 - 14:53

    Bromsnor:

    Ja..zit hij nu al op dat vliegtuig of moeten we weer!! zijn bagage oppikken op Schiphol...

  • 07 Februari 2009 - 10:44

    Joke:

    heyy Alex
    Heb je site al ff gezien en ziet er goed uit heb ook al ff op cyprus hotels bekeken en vluchten je weet maar nooit lijkt me super een keer die kant op te gaan vlieg jij met klm naar Larnaca???
    goeie vlucht en tot hoors groetjes Joke

  • 08 Februari 2009 - 20:51

    Ton:

    Hoi Alex,

    Je ziet ook ik heb je site gevonden en hem ook op het werk in de lijst met favorieten gezet. Mooi dat ik je toch nog even heb gesproken tijdens je laatste nachtdienst. Je wordt gevolgd! We zullen er regelmatig op gaan kijken en wensen je veel succes op deze missie. We zijn benieuwd naar je volgende berichten.
    Groeten, Ton

  • 10 Februari 2009 - 22:28

    Dirk Broek:

    Nog 2 dagen. De spanning stijgt. Ik hoop dat je een goede reis hebt en je je stekkie zult vinden. Ga er voor! Deze wereld heeft dit blijkbaar nodig.

  • 11 Februari 2009 - 12:10

    Hans Van Kouwen:

    He Alex,
    Ik weet dat je nog niet weg bent maar als je dit leest zit je waarschijnlijk al op Cyprus. Ik wil je toch alvast het beste wensen daar. En dat je internet niet hebt kunnen opzeggen is toch niet zo erg. Kan je daar je mails van Ziggo nog altijd lezen, toch. Het ga je goed en tot in het najaar.
    Hans.

  • 11 Februari 2009 - 18:04

    Danielle :

    Heee Alex heel erg bedankt voor je kaartje!
    Ik hoop je misschien nog te treffen op Schiphol vrijdag en anders tot een andere keer als je terug bent!!
    Heel veel plezier op Cyprus!!

    Groetjes Daan

  • 12 Februari 2009 - 18:18

    Nick:

    Hey Alex, Ik heb je vandaag niet kunnen spreken. Goed verblijf gewenst. We zullen je verrichtingen gaan volgen via je weblog.
    Groetjes en tot later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Voor de 3e keer een vredesmissie van een half jaar. Deze keer naar Zuid-Sudan om als police advisor voor de Verenigde Naties te werken.

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 250504

Voorgaande reizen:

15 September 2017 - 14 September 2018

Korps Politie Caribisch Nederland

30 Maart 2016 - 14 Juni 2016

FRONTEX Lesbos

07 Februari 2013 - 21 Februari 2013

Antarctica

15 April 2012 - 02 November 2012

UNMISS 1 (un police)

13 Februari 2009 - 14 Augustus 2009

UNFICYP XI (un police)

Landen bezocht: