even terug in de tijd - Reisverslag uit Marken, Nederland van Alex Broek - WaarBenJij.nu even terug in de tijd - Reisverslag uit Marken, Nederland van Alex Broek - WaarBenJij.nu

even terug in de tijd

Door: alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

20 Januari 2009 | Nederland, Marken

Vanaf heden zal ik jullie via deze wijze op de hoogte brengen en houden van mijn belevenissen van de UNFICYP missie.
Eerst maar eens terug in de tijd. Van 1 juni 2005 tot 1 december 2005 heb ik al eerder gewerkt aan vrede en veiligheid op Cyprus. Ik woonde toen in Linou en het werkgebied lag voornamelijk in de bufferzone sector I, west van Linou. Een bergachtig gebied met mooie uitdagingen. Het mag ondertussen bekend zijn dat ik het daar goed naar m'n zin heb gehad. Als ik weer zou worden gevraagd om een uitzending te doen zou ik er niet lang over na hoeven denken. En die vraag kwam inderdaad.
Op 29 april 2008 werd ik gebeld voor wederom een uitzending naar Cyprus. Ja natuurlijk, ik was beschikbaar. Ik moest natuurlijk nog wel even toestemming hebben van de korpsleiding. Dat was vlot geregeld en niets stond m'n werk op Cyprus (deze keer Leonarisso) in de weg. Ook al was het vertrek gepland voor 13 mei 2008. Een voorbereidingstijd van een goeie 2 weken! Natuurlijk was het even stressen, maar ik was er klaar voor. De nodige plichtplegingen werden gedaan en de bagage werd op een ochtend opgehaald en toen kwam het bericht...
Het gaat niet door!! Ik kan melden dat ik allerminst op deze mededeling had gerekend en dat de teleurstelling groot was, temeer omdat het 5 dagen voor het vertrek was. Tja, soms zit het tegen. Inmiddels is wel bekend geworden waarom het zo is gelopen.
Gelukkig werd ik wel voor de rotatie februari 2009 ingedeeld. In ieder geval wat meer voorbereidingstijd. Was het eerst nog vertrek op 14 februari, inmiddels is het vertrek vastgesteld op vrijdag de 13e februari. De rijopleiding voor de 4 wheel drive is gevolgd, het herkennen van explosieven wat opgehaald, de familie- en informatiedag gehad en ook ben ik voldoende gezond gebleken.
En over 3 1/2 week is het dan zover. Het aftellen is begonnen en dan kom je er ook gelijk achter dat er nog tal van dingetjes moeten worden geregeld. Maar dat gaat zeker op tijd geregeld worden. Ik heb er in ieder geval zin in!
Jullie vernemen van me.

  • 20 Januari 2009 - 19:45

    Wilma:

    Hoi Alex,

    Ik kijk nu al uit naar je belevenissen!

    Groeten Wilma

  • 20 Januari 2009 - 19:46

    Stephanie & Erwin:

    Leuk te horen dat je voor de tweede keer een missie gaat doen op cyprus, maar nog leuker om dat ook te kunnen delen. wij gaan zeker contact met je houden.
    groeten uit zwaag en natuurlijk veel succes

  • 20 Januari 2009 - 20:04

    Aafke:

    Leuk dat je weer naar Cyprus mag. Mooie weblog. Heb je toch al weer van alles opgezet. Geniet nog een paar dagen van de mooie plek waar je woont. En dan ga ik weer met je belevenissen meelezen. Heel veel plezier daar.

    Groetnis en tut ut Fryslan.

    :-)

  • 22 Januari 2009 - 13:03

    Peterincyprus:

    He Alex,

    Ik zie dat het gelukt is om een verhaaltje te plaatsen. Je bent zeer welkom op Cyprus. weet nog niets over je plaatsing maar dat zal je als een van de eerste horen. Ik blijf je volgen maat. gr.Peter

  • 24 Januari 2009 - 08:12

    Sarah :

    Hoi Alex!

    Handig deze site. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Voor je vertrek kom ik nog wel even langs in Monnickendam.

    Groetjes Sarah

  • 25 Januari 2009 - 18:31

    DJ:

    Ha Alex,

    Gaaf dat je dit gaat doen hoor! Ongelooflijk veel succes, en ik zal hier regelmatig een kijkje nemen!

    DJ (EHBO) ;)

  • 28 Januari 2009 - 13:46

    Danielle :

    Hoi alex!!

    Leuk zo'n dagboek op internet!! Ik zal zeker af en toe kijken hoe het met je gaat!

    Groetjes je maat Daan

  • 28 Januari 2009 - 14:14

    Linda:

    Hé Alex!

    Leuk man dit. Ik hoorde van mijn ouders dat je een blog gaat bijhouden, dus ik heb hem toegevoegd aan mijn favorieten ;-) Als ik je niet meer zie, in ieder geval alvast heel veel plezier op Cyprus.

    Groetjes,
    Rens, Linda en Eline

  • 02 Februari 2009 - 12:57

    Mark En Arianne:

    Hoi Alex,
    Leuk dat je weer terug kan naar Cyprus. We zullen je avonturen zeker volgen, je staat al bij de favorieten! Heel veel succes !
    Groeten uit Egmond aan Zee.

  • 02 Februari 2009 - 14:10

    Dirk:

    Alex,
    Nog een paar dagen. En dan opnieuw werken voor de veiligheid in de wereld. Hulde.
    Helaas is dit dus nog altijd nodig.
    Fijn dat je na Gerrit en Marjolein dit ook doet. Libanon, Egypte, Israël, Albanië, Joegoslavië enz. en dan nu voor jou de tweede keer Cyprus. Wat heeft de wereld nodig.
    Kortom, trots op mijn broers en schoonzuster die zich ook in willen in zetten zoals vele anderen "all over the world".

    Je broer.

  • 03 Februari 2009 - 20:07

    Piet Smits:

    Alex
    zal ik dan de eerst zijn die reageert op je bericht.

    Ik wens je heel veel succes in Cyprus. Ik zag in het bericht naar Jack dat je in de omgeving van Pyla komt te werken.
    Laat in de berichten weten wat er verandert is mbt tot verblijf het huren van een huis enz enz.

    ik blijf je volgen op internet

    groetjes

  • 03 Februari 2009 - 20:08

    Piet Smits:

    Mijn computer was niet zo snel. Na het plaatsen van mijn bericht, zag ik ineens eerdere berichten verschijnen. Dus ik was weer niet de eerste.
    Succes.

  • 08 Februari 2009 - 08:28

    Caroline:

    He Alex, geniet nog even van je laatste dagen in Nederland. Op cyprus is het 20 graden dus dat is een lekker vooruitzicht! Goede reis en pas goed op jezelf. Ben benieuwd naar de verhalen!

  • 09 Februari 2009 - 10:27

    Bert En Margaret:

    Alex,
    Vrijdag, 13 februari a.s. is het zover..., je vertrek naar Cyprus. We hopen dat je deelname aan de vredesmissie zinvol mag zijn, zodat de bewoners aldaar in goede harmonie met elkaar leren omgaan. Veel succes in je werk!
    Tot e-mails en/of schrijfs.
    Bert en Margaret

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Voor de 3e keer een vredesmissie van een half jaar. Deze keer naar Zuid-Sudan om als police advisor voor de Verenigde Naties te werken.

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 250182

Voorgaande reizen:

15 September 2017 - 14 September 2018

Korps Politie Caribisch Nederland

30 Maart 2016 - 14 Juni 2016

FRONTEX Lesbos

07 Februari 2013 - 21 Februari 2013

Antarctica

15 April 2012 - 02 November 2012

UNMISS 1 (un police)

13 Februari 2009 - 14 Augustus 2009

UNFICYP XI (un police)

Landen bezocht: