klaar voor vertrek - Reisverslag uit Marken, Nederland van Alex Broek - WaarBenJij.nu klaar voor vertrek - Reisverslag uit Marken, Nederland van Alex Broek - WaarBenJij.nu

klaar voor vertrek

Door: alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

12 Februari 2009 | Nederland, Marken

Een laatste bericht vanaf Marken en vanuit Nederland. Dit klinkt dramatischer dan het is, want het vooruitzicht is namelijk niet verkeerd. Een half jaar gegarandeerd zon, zee en .... Kun je het je voorstellen? Kijk eens naar buiten (momenteel een blauwe lucht en volop zon) en dat heb ik vanaf morgen zo'n beetje elke dag. Mét temperaturen die ongeveer 18 graden hoger liggen dan de 2 graden van nu!!

Mijn laatste spullen zijn ingepakt en klaargezet voor vertrek. Straks nog even de laatste inkopen doen. Morgen vertrek om 11.00 uur vanaf het bureau Monnickendam naar Schiphol. Paul, de coördinator internationale betrekkingen van het korps zal me wegbrengen naar de luchthaven. Om 15.00 uur zal het vliegtuig met het volgnummer CY 499 dan via Paphos (dat is dan al Cyprus) naar Larnaka vliegen. Als alles normaal verloopt ben ik daar dan rond 21.00 uur. En dan moet ik nog opschieten om nog een deel van de afscheidsavond van de vertrekkende 6 Nederlanders mee te kunnen maken.

Hoe de indeling van de dagen daaropvolgend zal zijn is nog niet helemaal duidelijk. Dus het is ook nog niet bekend wanneer ik m'n huis in Pyla kan betrekken. Wordt trouwens nog spannend om het te gaan vinden, want ik heb alleen een paar foto's van de buiten- en binnenkant. Een adres is me (nog) onbekend. Dus ik moet de afzwaaiers wel spreken.

Zodra ik er ben zal ik m'n eerste belevenissen via deze wijze laten weten.

Doeg!

  • 12 Februari 2009 - 12:10

    Mark En Arianne:

    Nou Alex... het is bijna zover !Een goede vlucht en hopelijk geen vertagingen.
    Heel veel succes daar, maar dat zal zeker wel lukken ! Wij volgen je avonturen vanaf hier. Wel af en toe schrijven hè?

    Groetjes vanuit Egmond aan Zee !!

  • 12 Februari 2009 - 12:42

    Peter:

    Alex, goede vlucht en ik zie wel in Hilton park in Nicosia. Ik heb een on call dienst en kan je dus niet op halen. Dat gebeurd door de andere kaaskoppen.

  • 12 Februari 2009 - 15:42

    Bromsnor:

    Wij zorgen, zien er nauwgezet op toe, dat je met dat vliegtuig mee gaat..
    Zeg maar: Dat je in ieder geval
    "vertrekt" !!!Daarna
    horen we graag alle verhalen rond vervoer , overdracht en onderdak aldaar. PS. hebben ze ook een soort leger des heils op Cyprus ??
    Succes..en tot vrijdag

  • 13 Februari 2009 - 14:06

    Kirsten En Remco:

    Hallo Kanjer.... nou daar ga je dan! Bon voyage en maak er een onvergetelijke tijd van!! Wij gaan vanaf hier meegenieten van je avonturen! Lieve groeten uit Hoorn....

  • 13 Februari 2009 - 18:56

    Bert En Margaret:

    Alex,

    Het is klokslag 21.00 uur! Hopelijk is je reis voorspoedig verlopen en
    wacht je op dit moment een warm welkom op Cyprus!
    Wij wensen je veel succes in én met je werk, maar bovenal een fantastische tijd op Cyprus.

    Ontvang de hartelijke groeten,

    Bert en Margaret


  • 13 Februari 2009 - 19:58

    Hans Van Kouwen:

    Ik schrijf dit bericht op het moment dat jij, hoop ik, al bezig bent feest te vieren, of niet natuurlijk. Als je je huis niet hebt gevonden moet je maar op zoek naar een groot stuk karton, kan ook lekker slapen hoor. Nou Alex bon vacances.

    Hans.

  • 14 Februari 2009 - 00:07

    Dirk:

    Nieuwsberichten gevolgd. Geen bijzonderheden. Je bent dus veilig en op tijd aangekomen. Wissel het "licht" puntje op Marken maar met je nieuwe stek. Ik hoop dat je je nieuwe home hebt weten te vinden en dat dat een knus verblijf zal zijn.
    Alex, ga er voor. Zorg met vele anderen voor een vreedzame wereld.


  • 14 Februari 2009 - 08:40

    André :

    Hallo Alex,
    je hebt net de eerste nacht op Cyprus doorgebracht en dat zal ongetwijfeld goed zijn bevallen. Ik heb je donderdagmorgen nog aan de telefoon gehad en het allerbeste toegewenst.
    Geniet van je tweede keer op Cyprus. Ik ben een paar keer in Pyla geweest en weet waar je komt te werken. Het strand is lekker dichtbij (vergeleken bij Linou en Nicosia). Geniet van je verblijf op Cyprus en maak er wat moois van.

  • 15 Februari 2009 - 10:14

    Piet En Wilma Smits:

    Alex heel veel plezier op Cyprus in Pyla en omgeving
    Geniet er beslist van.
    Wij volgen jouw berichten.

  • 16 Februari 2009 - 09:40

    Amy:

    Lieve Alex,

    Je eerste werkdag op je vakantie is begonnen!
    Succes!
    Geniet van het mooie weer, hier is het koud, nat en guur.

    Kuss, Amy

  • 18 Februari 2009 - 14:29

    Marieke(Annette):

    Hoi Lieve Rene, ga je lekker daar met je rin tintin shirtje aan? Nou wil een foto sturen naar je maar dat lukt niet...moet ik zeker vanaf je hotmail doen..ik ga me best doen

    hele dikke kus van mij/ons

  • 18 Februari 2009 - 15:29

    Bromsnor:

    He..Marieke jij ook hier.Heb die kleine grijze postduif vrijdag op het vliegtuig gezet maar nog niet gehoord of/waar/wanneer hij aangekomen is.Denk dat hij in die berghut met dat golfplaten dak (nog) geen internet aansluiting heeft.

  • 18 Februari 2009 - 17:13

    Jeannette Admiraal:

    Hoi Alex, even een bericht uit Castricum. Het weer is bedroevend, veel regen en kou. Dan zit jij daar toch echt een stuk beter. We hebben nu 2 trainingen met kleding gehad en natuurlijk daarbij ook de grepen geoefend. Als je terug komt moeten deze er goed in zitten natuurlijk. Ik ben ondertussen officieel instructeur EHBO, op naar strandwacht A. Heb jij ondertussen je huis al gevonden? Veel succes daar in Cyprus.

  • 18 Februari 2009 - 18:25

    Ronald De Lang:

    He Alexius

    Wanneer komt je volgende bericht. Nou ik hoop dat alles goed gaat daar en dat je al een beetje bent gesetteld daar in je woning. Nou ik lees wel als je iets nieuws geplaatst heb. Ik hou het in de gaten. Succes en niet te bruin worden he(worden wij jaloers van hier in Ollanda).

    Groetjes ronald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Voor de 3e keer een vredesmissie van een half jaar. Deze keer naar Zuid-Sudan om als police advisor voor de Verenigde Naties te werken.

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 250178

Voorgaande reizen:

15 September 2017 - 14 September 2018

Korps Politie Caribisch Nederland

30 Maart 2016 - 14 Juni 2016

FRONTEX Lesbos

07 Februari 2013 - 21 Februari 2013

Antarctica

15 April 2012 - 02 November 2012

UNMISS 1 (un police)

13 Februari 2009 - 14 Augustus 2009

UNFICYP XI (un police)

Landen bezocht: