Coen Jongbloed - Reisverslag uit Yambio, Zuid Sudan van Alex Broek - WaarBenJij.nu Coen Jongbloed - Reisverslag uit Yambio, Zuid Sudan van Alex Broek - WaarBenJij.nu

Coen Jongbloed

Door: alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

17 Mei 2012 | Zuid Sudan, Yambio

Er zijn van die berichten die je niet wilt krijgen en zeker niet als je in een ver buitenland bent. En toch komt er dan zo’n bericht: het overlijden van Coen Jongbloed.
De ziekte ALS die hem in een heel korte periode heeft gesloopt. Vorig jaar deden we samen nog een dienst in de noodhulp, maar vaker trof ik Coen in ‘onze dienstgroep’, waar wij beiden wachtcommandant waren. En we hebben het tijdens het werk gehad over de toekomstplannen als hij zou zijn gestopt bij de politie. En die tijd kwam ongewenst vroeger. Een reanimatie heeft Coen overleefd en dan word je ernstig ziek, weg toekomstplannen.
Begin januari 2012 ging het al niet goed en ging praten steeds moeilijker. Via Rona hoorde ik dat de situatie steeds slechter ging en daarom heb ik mij, bij mijn vertrek naar Zuid-Sudan, openlijk afgevraagd of ik Coen nog zou zien bij mijn terugkeer uit Afrika. Ik heb hem daarover geschreven en inmiddels weet ik het….

Via dit bericht wil ik stilstaan bij het verlies van een geweldig mens, een collega die wist waar hij het over had en die mens was in het uniform. Het was fijn met Coen gewerkt te hebben en ik koester de mooie momenten. En ook hier geldt: ...wat blijft is de herinnering...

Jeanet sterkte met dit zware verlies.



  • 17 Mei 2012 - 08:37

    Marieke Kriek:

    Lieve Rene,
    Ik schrok er ook van hoor van Coen, ik las het op FB..Vorig jaar heb ik ook nog gepraat met hem en 'gewerkt'en ook over de 'toekomst'gepraat enzo en dat zijn vrouw hem had gereanimeerd enzo...het is erg snel gegaan...
    Hou je goed daar he Rene..
    Hele dikke kus

  • 17 Mei 2012 - 10:30

    Lyda:

    Lieve Alex,

    Inderdaad zijn dat geen berichten die je wilt krijgen.

    Ik wens je daar zonder je Zaanstreek-Waterland collega's veel sterkte om dit te verwerken, ook al had je al het gevoel dat je Coen niet terug zou zien.
    Het zal raar zijn om vanuit Zuid-Soedan niet meer te kunnen doen dan een heel mooi in memoriam te schrijven.

    Liefs,

    Lyda.

  • 17 Mei 2012 - 10:51

    Carrie:

    Hey Lex,
    Hier heb ik even geen woorden voor.... Dat zijn van die vreselijke berichten die je niet hoopt te krijgen als je zover van huis bent. Wat goed dat je Coen nog geschreven hebt. Sterkte voor jou daar, maar bovenal voor de nabestaanden van Coen.

  • 17 Mei 2012 - 10:55

    Dirk:

    Alex, nu eens geen vele woorden van mijn kant. Er zijn er nu slechts enkele. Goed dat je dit trieste bericht ook memoreert in je wekelijkse verslag. Het getuigt dat je vanaf die verre plek ook met je hart bij allen bent die je lief hebt. Dat kenmerkt een kerel!

  • 17 Mei 2012 - 11:13

    Bert En Margaret:

    Alex,

    "Dit bericht zet de wereld even stil!" Hoe kun je het beste op dit bericht reageren?"

    Stilstaan bij het verlies van een collega..., een "pracht" mens met het hart op de juiste plaats...,
    zo ver weg..., zonder je teamleden om je heen, zal je heel erg aangrijpen.
    Je hebt je bij je vertrek terecht afgevraagd of je Coen zou weerzien bij je terugkeer uit Zuid-Soedan..., jouw vermoeden werd helaas bewaarheid.
    Wij wensen je heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.
    Koester de waardevolle herinneringen aan hem!

    Jeanet,

    "Woorden schieten te kort, maar onze gedachten in deze moeilijke tijd zullen bij je zijn!"

    Liefs,

    Bert en Margaret (Zwager en oudste zus van Alex).

  • 17 Mei 2012 - 12:03

    Hans Van Kouwen:

    Niets aan toe te voegen.

    Hans van Kouwen.

  • 17 Mei 2012 - 13:08

    Peter:

    Nu even geen grapjes want dit zijn inderdaad niet de berichten die je wilt lezen maar die vaak helaas bij het leven horen. Wij wensen je veel sterkte met het verlies van je collega en vriend. Via deze weg ook sterkte voor de familie van Coen.

  • 17 Mei 2012 - 14:49

    Ankie:

    Lieve Alex,

    Heel veel sterkte voor nu en de komende tijd, ook voor de familie.
    Hou je haaks en praat met je buddybud als nodig is.

    liefs xxxx

  • 17 Mei 2012 - 15:16

    Ton Koene:

    Dit zijn inderdaad de berichten die je niet wel lezen, maar wel de realiteit zijn. Graag tot je volgende bericht en goed dat je er ook daar vandaan aan memoreerde..

  • 18 Mei 2012 - 10:16

    Piet En Wilma:

    Na een vakantie even een uurtje ALEX lezen en foto's kijken.
    Daar gebniet ik van.

    Maar dan het laatste bericht.

    Al hoewel ik Collega Coen niet ken, kan ik me voorstellen dat je even stil bent en in herinnering de momenten met hem laat passeren.
    Gecondoleerd met het verlies van een vriend en collega. Uiteraard ook voor de direct betrokkenen mochten zij ook je verhalen volgen.


  • 20 Mei 2012 - 11:59

    André Van Der Kolk:

    Beste Alex,

    Ik ken Coen niet maar wens je met dit verlies veel sterkte.

  • 20 Mei 2012 - 19:01

    Jacco:

    Alex,

    Vanuit Juba gecondoleerd met dit verlies en sterkte de komende tijd.

    Jacco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Voor de 3e keer een vredesmissie van een half jaar. Deze keer naar Zuid-Sudan om als police advisor voor de Verenigde Naties te werken.

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 799
Totaal aantal bezoekers 250530

Voorgaande reizen:

15 September 2017 - 14 September 2018

Korps Politie Caribisch Nederland

30 Maart 2016 - 14 Juni 2016

FRONTEX Lesbos

07 Februari 2013 - 21 Februari 2013

Antarctica

15 April 2012 - 02 November 2012

UNMISS 1 (un police)

13 Februari 2009 - 14 Augustus 2009

UNFICYP XI (un police)

Landen bezocht: